טיפים לעתיד בריא

יהיו מזונותיך תרופותיך
כשהשקט מתוח בגבולות , כשהמצב הפוליטי לא יציב, כשלא נראה באופק שיפור במצב הכלכלי של רוב אזרחי ישראל – כל זה נשמע אולי מיותר או חסר תועלת, להתעסק במזון שאנו אוכלים ובהשפעתו על בריאותנו,
אז דווקא בימים אלו ואחריהם כדאי להקפיד על תזונתנו – כדברי הרמב"ם:" יהיו מזונות תרופותיך…" מזון בריא ובסיסי – זול יותר ממזון מתועש, ממוצרי חלב כמו שוקו, מילקי או גלידות. מזון בריא משפר את רמות ויטמיני ה-B ויכול לשפר את תפקוד המוח , מערכת העצבים ומצב הרוח. מזון בריא מכיל מינרלים שיכולים למנוע כאבים. מזון בריא מחזק את המערכת החיסונית, ימנע מכם מחלות והפסד ימי עבודה ו/או לרכוש תרופות יקרות.

איך הופכים את מזונותינו לתרופה ?
ישנם מזונות מועילים כתרופה לגוף. אחרים אינם מועילים ואינם מזיקים ואחרונים, מזונות המזיקים לגוף (שאותם אתם בוודאי מכירים). לא לכולם מתאימים ומועילים אותם מזונות.
תוכלו להתקשר אלי כדי שאמליץ , איזה מזונות יעילים לכם.
תזונה נכונה ואורח חיים בריא הינם דרך חיים קבועה ולא הרפתקה זמנית או חד-פעמית

טיפים פשוטים לתזונה ובריאות טובה יותר.
כדאי להימנע מכימיקלים במי השתייה וחומרים כימיים, משמרים מלאכותיים במזונות, מוצרי קוסמטיקה ומוצרי היגיינה אישית. רוב התרופות ללא מרשם מכילות חומרים כימיים וצבעי מאכל. אם זה מתאפשר – העדף לקנות תרופות טבעיות שיוצרו
מצמחי מרפא ללא תוספים . תרופות צמחיות אפשר להזמין באמצעות נטורופתים או רופאים סיניים .

הפחת כמות חלבונים בכלל וחלבונים מן החי בפרט (בשר בקר, עוף, כבש, מוצרי חלב וכו') כמות רבה של חלבונים , גורמת לעומס על הכבד והכליות וכתוצאה מכך עלולות להתפתח מחלות פרקים, מחלות לב, מחלות סרטן ועוד.
רצוי לא להרבות במאכלי ים: דגים, סרטנים, צדפות , כוון שהם מכילים מתכות שונות הקיימות בים ביניהם כספית. אם אתה אוהב דגים, כדאי להסתפק ב 150 גרם , פעמיים בשבוע
הקפידו לאכול ככל שניתן מזון נקי מדשנים , חומרי צבע ומאכל, חומרים משמרים, ממתיקים או שומני טרנס

חלק גדול מהדגנים מהונדס גנטי לדוגמא: תירס וחומרים שיוצרו ממנו (עמילן תירס), קטנית הסויה ועוד, כדאי לאכול מזון שלא עבר הנדסה גנטית.
הקפידו לאכול פירות על קיבה ריקה בין הארוחות , או לפחות חצי שעה לפני הארוחה ולא לערבב פירות עם ירקות. כדאי לאכול דגנים מלאים : שיבולת שועל, כוסמת, אורז מלא, דוחן, אמרנט, קינואה וכו'.
תזונה נכונה וצמחי מרפא יכולים למנוע מחלות רבות ויכולים להטיב עם מחלה קיימת.

אם אתם רוצים להועיל לעצמכם ו/או להאיץ ריפוי מחלה מסוימת, אל תשכחו לנהל את נושא הסטרס (מתח) שלכם.
המידע באתר נכתב למטרות חינוכיות. אם יש לך כל בעיה בריאותית יש להתייעץ עם רופא או מטפל מוסמך ומורשה.

כמו בכל תחום, גם בבעיות בריאותיות, כדאי להשתמש באינטואיציה האישית , לגבי כל העצות שתקבלו מ"מומחי בריאות ".

מיהם המזונות המועילים לנו לחיזוק המערכת החיסונית ?
מערכת חיסונית חזקה הינה המפתח לחוסן ובריאות הגוף .
מה האדמה יכולה להציע לנו לחיזוק המערכת החיסונית ?

מזונות רבים יכולים לעזור , לדוגמא : תה ירוק , פטריות שיטאקי , לימון, שום וירקות נוספים ממשפחת הבצלים, ירקות ממשפחת המצליבים, שורש ג'ינג'ר, חומצות שומן חיוניות, אורגנו ועשרות עשבים וצמחי מרפא
אם תכנסו לדף המתכונים באתר, תוכלו ללמוד להכין מרק בריא וטעים המחזק את המערכת החיסונית

adia-2007-11-26-DSC-1266-bowl-hot-sour-soup-tom-yam-goong-thailand-koh-samui-cringel.com

 

הגורל שלך תלוי בך. טפל בקשה בעודנו קל
הקפידו לכבות את "מתג הכיבוי" של מחלות כרוניות

 

אפשר לעזור לגוף במניעת מחלות כרוניות באמצעים טבעיים : תזונה המתאימה בדיוק לצרכי גופכם, צמחי מרפא, פעילות גופנית (התאימו הפעילות לאישיותכם ), דאגו בכל יום לכבות הנייד, הטלוויזיה , שבו לבד בחדר במשך 10-15 דקות ואל תחשבו על כלום. אם אתם מוטרדים או מתוסכלים ממשהו או ממישהו – למדו ע"י מטפל מומחה או באמצעות אתרי אינטרנט , לבצע דמיון מודרך לפחות פעם ביום . ההתחלה קשה ולא מצליחים לא לחשוב על נושאים אחרים, אח"כ תודו לי…

אם חלית במחלה קשה, כדאי להתייחס גם לרעילות שנכנסת ונספגת בגוף מגורמים חיצוניים כמו למשל: מגורים בקרבת אזור תעשיה או כביש ראשי, בישול בכלים ממתכות רעילות, מוצרים קוסמטיים המכילים מתכות כמו קרמים, דיאודורנטים וכו'.

כל הנושאים שציינתי ניתנים לשינוי.

זכרו, מחלות גנטיות מהוות רק כ- 20% מכלל המחלות. גנטיקה היא רק פוטנציאל ואינה חייבת להתממש, אלא אם כן, תחזרו על הרגלי חיים לוקים כהוריכם , תמשיכו לאכול מזון שאינו מתאים לכם, לא תבצעו פעילות גופנית ולא תטפלו בסטרס .אנא, עצרו את השושלת…

אם אבחנו אצלך מחלת סרטן
אל תמתין עד לגמר הבדיקות . חפש מטפל מוסמך במחלות סרטן , אמין באישיותו והתחל לטפל בעצמך

סוכרים ופחמימות פשוטות
יש קשר בין רמות סוכר גבוהות למחלת הסרטן בעיקר באמצעות שני מנגנונים : עליה חדה של סוכר , מעלה שגשוג רקמות ע"י "גורמי גדילה" כמו IGF-1 .
כמו-כן, תאי הסרטן נעזרים ומפיקים אנרגיה מתהליך פירוק הסוכר.
אין הכוונה, להימנע מפחמימות לחלוטין, אלא להעדיף פחמימות מורכבות/מלאות על-פני פחמימות פשוטות. תזונה נכונה וצמחי מרפא יכולים לעזור לך להפחית ההתמכרות לסוכרים והפחתת רמות הסוכר בדם.

רוצה למנוע מחלות קשות ?
הוסף צמחי מרפא טריים או מיובשים לתזונה היומית שלך. חלקם אפשר לקטוף בחינם בטבע. למשל: עלי סרפד, עלי ופירות חוביזה, עלי זעתר, עלי שן הארי ועוד.
חליטות צמחים ותבלינים כמו כורכום, ירקות ממשפחת המצליבים והבצלים הינם אפשרות מועילה נוספת (אפשר לקנות בכל מרכול )

מי זקוק למולטי וויטמין ?
ילדים ומבוגרים האוכלים בריא , באופן מגוון ובהתאם לצרכי גופם, אינם זקוקים לרוב לתוספת וויטמינים ומינרלים. כשמדובר במזון בריא, הכוונה גם לא להזיק לגוף באמצעות מזונות עניים ברכיבי מזון ו/או המונעים ספיגת רכיבי המזון.
תוספי תזונה יכולים לא להועיל וגם להזיק, אם נוטלים אותם באופן לקוי.
לכן, חשוב להתייעץ עם מטפל מוסמך, טרם ההחלטה ליטול תוסף וזאת מאחר שלמוכרים בבתי מרקחת, בתי טבע ורשתות הפארם , יש אינטרס למכור לכם כמה שיותר.

חשוב לבצע בדיקות מעבדה בהתאם להמלצות משרד הבריאות , הרופא המטפל, או מטפל מוסמך. רק אחרי קבלת התוצאות , אפשר לרכוש תוסף. עודף ברזל יכול להזיק. לכן, חשוב במיוחד לא ליטול תוסף ברזל , אם לא צוין מחסור בבדיקת הדם.

מתי לשקול נטילת תוסף:
• אחרי אשפוז ממושך , אחרי ניתוח
• אם אבדתם תיאבון וחוש טעם וכתוצאה הפסקתם לאכול.
• אם לאחרונה בצעתם טיפול שיניים ממושך ולא אכלתם מספיק ו/או בריא.

ספיגת רכיבי המזון לוקה במיוחד בגיל מבוגר , עקב תהליכים ביולוגיים וכתוצאה מנטילת תרופות.
• גברים ונשים אחרי גיל המעבר, זקוקים בעיקר לתוספת מינרלים.
• צמחוניים וטבעוניים זקוקים לרוב לתוסף ברזל וויטמיני B
• אנשים שפצחו בדיאטה חריפה לירידה במשקל.

כל הנ"ל זקוקים לייעוץ והדרכה של נטורופת או דיאטן
היו מודעים למצבים רגשיים שיוצרים אכילת יתר
להחליף התמונה במשהו דומה

דיאטה
חוקרים גילו שתאי השומן מתרבים בגיל הילדות והבגרות- עד גיל 20 . לאחר גיל זה התאים רק מתמלאים ומשנים את נפחם. מאחר שפעילות גופנית אינה מקטינה את כמותם ודיאטה רק מכווצת את נפחם , מאוד חשוב להקפיד על משקלם התקין של
ילדים ובני נוער. אם כמות התאים תתרבה, ילדכם יצטרכו להתמודד כל חייהם עם דיאטות . עזרו להם כבר עכשיו, זה אמנם קשה, אך יהיה קשה שבעתיים בגיל מבוגר יותר. בד"כ , הזדמנויות לשינוי תזונתי – "מתחפשות" למעמסה כבדה ולכן –
לרוב האנשים נדמה שזה קשה ובלתי אפשרי, אך זה לא.

אין הבדלים משמעותיים בין הדיאטות השונות לצורך ירידה במשקל.
מה שחשוב הוא "לבצע השינוי" לעומת מצב בו מנסים לרדת במשקל ללא שינוי תזונתי. חשוב להיצמד לשיטה/ תוכנית מסוימת ולהתמיד בה בתנאי שהיא מתאימה למצבכם האישי/הבריאותי
במטה אנליזה משנת 2014 נמצא כי כל הדיאטות היו יעילות יותר מהיעדר התערבות. דיאטות דלות פחמימות כגון Atkins ודיאטה דלת שומן כגון Ornish הביאו לירידה הגדולה ביותר במשקל בחצי שנה – כ-8 ק"ג בהשוואה להיעדר התערבות,

ללא הבדלים משמעותיים בין 2 סוגי הדיאטה ובין סוגים שונים בכל אחת מהשיטות
נפטרים מהרגלים לא בריאים (להחליף התמונה ולהוסיף תמונה של ג'נק פוד/סיגריות)

תבלינים – הוסיפו טעם לחיים
תבלינים אינם רק מקור לשיפור טעמם של מאכלים שונים, אלא מקור בריאותי חשוב .יש תבלינים היעילים למערכת העיכול כמו הל, שומר, קימל . יש תבלינים המועילים לכלי הדם כמו : שום, כורכום, קארי, לסוכרת : קינמון, ציפורן וחילבה , יש
תבלינים המועילים למחלות סרטן כמו כורכום, אורגנו , קצח ועוד.
אל תזלזלו בהם. הם יכולים למנוע מחלות , לעזור בריפוי מחלות ויכולים לשפעל טיפולים כימותרפיים.

שאבתם מים בששון
מים הם תרכובת כימית המהווים בסיס לכל צורות החיים. אך כדי לייעל את המטבוליזם של המים בגופנו, יש צורך בתנאים מסוימים :
• שתיית כוס מים אחת, תייעל העיכול, תדלל מעט הדם והמים עצמם יספגו ויגיעו ליעדם בתאי הגוף השונים.
• אם שותים 2 כוסות מים אחרי הקימה, טרם אכילת ארוחת הבוקר, זה יעזור לכם בכאבי מפרקים שונים ואברים פנימיים יתחילו בפעילותם.
• אם אתם סובלים לחץ דם גבוה, בצקות – אל תפסיקו לשתות כדי לאזן את לחץ הדם. שתו מים כהמלצה הרגילה של 2 ליטר מים לפחות ביום (לא כולל קפה, תה )
• לסובלים מלחץ דם גבוה או נמוך מידיי , כדאי לשתות מים טרם הכניסה למקלחת.

אם אין באפשרותכם לשתות בהתאם להמלצה, עדיף כמובן לשתות מים גם לא באופן האופטימלי הנ"ל.

"בריאות האנשים היא באמת היסוד, בו תלויים כל אושרם וכל כוחם במדינה", בנג'מין ד'יזראלי

אבטיח
אולי תופתעו לדעת שאחד הפירות המומלצים למחלת סרטן הינו האבטיח. האבטיח מכיל רכיבים רבים והעיקריים שביניהם : ליקופן, פקטין, אשלגן, מגנזיום , ציטרולין, ויטמין C , ברזל והרבה נוזלים.
ב-100 גר אבטיח יש בין 30-40 קלוריות , הוא דל בנתרן ושומן

שימושים רפואיים:
משתן ויעיל לדלקות בשתן ובצקות
הורדת לחץ דם, גמישות והרפיית כלי דם
עצירויות
אבנים בכיס מרה ובכליות
פריחות עור
כאבי ראש
התכווצות שרירים
מניעת סרטן בזכות כמות הליקופן במיוחד נחקר ונמצא יעיל לסרטן הערמונית
מניעת סרטני פה וגרון

איך אוכלים אבטיח ?
אפשר בכל שעות היום, אך רצוי בבוקר על קיבה ריקה ובכל מקרה – לא אחרי ארוחה
אכילת החלק הלבן הקרוב לקליפה נחקר ונמצא כיעיל למניעת סרטן
אם לאבטיח ריח וטעם חמוץ, אם יש בו חלקים צהובים – וותרו ואל תאכלו

אפשר לקרוא טיפים נוספים ומחקרים בריאותיים בדף הפייסבוק שלי