אם אתם מותשים אחרי כל פעולה, קשה לכם לקום או אינכם קמים עם אנרגיה ושמחת חיים. אם אתם מגיבים בכעס לאנשים קרובים ?
יש לכם בעיות עיכול, הפרעות שינה, חרדות, דיכאון כאבים או זיהומים חוזרים, רמות הסוכר או השומנים עלו, כנראה שנכנסתם לסטטיסטיקה של העולם המערבי
וגם אתם חיים בעול רגשי/נפשי הגורם ל"סטרס".

רבות כבר נכתב על הקשר בין אורח חיים לבריאות. למרות הידע הרב שיש אודות קשר זה, רובנו מתעלמים מהצרכים הנפשיים שלנו .

הפעם , לא אלאה אתכם אודות הגורמים והטיפול במחלות לב, אלא על הקשר בין סטרס שרובנו חווים למחלות.

סטרס (מצבי דחק) נחשב למחלת המאה. הרצון לשרוד (כלכלית או חברתית), הכמיהה לתפקיד משפיע , להיות יחיד ומיוחד בעולם המשתנה, התחרותיות, ההישגיות כל אלו גורמים לעול רגשי/ נפשי מתמשך שמתחיל בגן הילדים , עובר לביה"ס/אוניברסיטה ונמשך בבגרות במקומות העבודה ובבית. עבודה במשך שעות רבות, תסכולים ושלל הפיתויים, אינם מאפשרים לנו רוגע, "להניח את העיפרון" . כל אלו גורמים לנו תסמינים ומחלות רבות: מחלות מערכת החיסון (דלקות חוזרות בגרון או בסינוסים, שפעת, נזלת כרונית ועוד), מחלות לב וכלי דם, סוכרת, מחלות אוטואימוניות ומחלות סרטן.
סטרס
מצבי סטרס גורמים לבלאי רב יותר של מערכות וגורם להפרשת הורמון הקורטיזול (הורמון הלחץ) אשר משפיע על הפרשת אינסולין , הסתיידות עורקים, מחלות אוטואימוניות ועוד. כלומר, בסטרס מעורבות מערכות רבות וכל אחת, לא רק משפיעה על אותו איבר שהיא אחראית, אלא גם יוצרת תגובות שרשרת על אברים ומערכות נוספות.
סטרס גורם לדיכאון, אשר הוא לבד, היכול לשנות את ההומאוסטזיס (איזון) ההורמונאלי וכתוצאה – השפעה על הפריון שלנו (גברים ונשים) או על טיפולים הורמונליים שונים.
סטרס משפיע על יכולת הריכוז שלנו ועל הזיכרון ויכול לשבש הצלחה עסקית או לימודית חשובה.

כל אחד מגיב לסטרס אחרת ולכן, התגובה שלנו לסטרס, חשובה יותר מגורם הסטרס בעצמו. צריך לזכור כי, סטרס משפיע רבות על תסמינים ומחלות ועל מהלכן (אופן ההתבטאות שלהן והתוצאות).

הכול בגלל המוח. אפשר להאשים אותו ואפשר להבין את פעילותו ודרכי הטיפול ובכך להמשיך "לחיות אתו בשלום".
טיפול בסטרס מהווה חלק גדול בפאזל הבריאותי. חשוב מאוד לאכול בריא, לבצע פעילות גופנית קבועה, אך ללא טיפול בסטרס, הפאזל לא יהיה שלם.
ישנן גישות רבות לטיפול בסטרס. הרפואה הנטורופתית והסינית שאני מתמחה בהן, מאפשרות טיפולים: הן לסטרס והן לכל התסמינים והמחלות שנובעים מסטרס. הטיפול טבעי, ללא תופעות לוואי .

אם רמת הסטרס לא רבה, תוכל לעזור לעצמך באמצעות :
– חליטות צמחים לדוגמא: קמומיל, מליסה, פסיפלורה
– טפטוף 2 טיפות שמן ארומתי לבנדר , על גבי ממחטה או במבער
– פעילות גופנית

בסטרס ממושך וכרוני כדאי להתייעץ עם רופא/מטפל מוסמך.

סטרס פוגע באיכות חייך , טפל בעצמך ו"יפה שעה אחת קודם"